OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL (KUNDE)

Hvor lang er leveringstiden?

Leveringstiden afhænger af hvilken sælger du køber hos, da de selv fastlægger leveringstiden. For at se hvor lang leveringstid en specifik sælger har,  skal du går ind på sælgers profilbeskrivelse under "sælgere"

Hvad koster fragt?

Fragtpriserne afhænger af hvilket fragtfirma du vælger til levering. Priserne kan du først se, når du har lagt en vare i kurv, og går under "betaling"

Hvordan foregår returnering?

Når du handler hos VIVERE, har du som altid 14 dages fortrydelsesret. Sælgeren kan også fastsætte sin egen returpolitik, men såfremt der ikke står noget beskrevet på deres profil, er det de 14 dages returret, som er gældende. Du kan se sælgernes specifikke returpolitik inden på sælgerens profil.

Hvordan kontakter jeg en sælger?

Du kan altid kontakte en sælger via deres mail eller Instagram, som står inde på sælgerens profil.

Hvordan tracker jeg min VIVERE ordre?

Når sælger har afsendt din ordrer, vil modtage en mail med dit track-and-trace nummer, alt afhængig af hvilket fragtfirma du har valgt til at levere din pakke.

Hvad gør jeg, hvis min ordre forsvinder i forsendelsen?

For at se om din ordre er tabt i posten, skal du tjekke din track-and-trace. Hvis din ordres sporingsoplysninger viser, at ordren er blevet leveret, skal du først kontrollere, om en anden i din husstand har accepteret den. Nogle gange kan de komme til at lægge pakken forkert sted, så tjek alle gemmesteder ude foran din husstand. Hvis intet af ovenstående er korrekt, skal du kontakte fragtfirmaet for yderligere information. Hvis de kan konkludere, at din ordre er tabt i forsendelsen, sætter de en erstatningssag i gang sammen med sælgeren, som du har købt din ordre fra. Det er vigtigt at oplyse sælgeren om den tabte ordre, da sælgeren kan have brug for oplysninger fra dig eller bede dig om at udfylde dokumentation for at behandle kravet.

Hvordan får jeg pengene tilbage fra en refundering?

Hvis du ikke er tilfreds med en ordre, kan du muligvis anmode om refusion af din ordre afhængigt af butikkens politikker. Kontakt butikken for at anmode om refusion. Hver sælger på VIVERE er ansvarlig for deres egne politikker vedrørende refusioner, bytter og returneringer. Politikerne varierer fra shop til shop. Inden du køber, skal du gennemgå butikkens politik for retur og udveksling. Du kan finde butikkens politikker på sælgernes egne profiler. Specifikke spørgsmål om en butiks politikker besvares bedst af sælgeren. Kontakt butikken med spørgsmål om deres politikker. Hvis intet af ovenstående er korrekt, skal du kontakte fragtfirmaet for yderligere information. Hvis de kan konkludere, at din ordre er tabt i forsendelsen, sætter de en erstatningssag i gang sammen med sælgeren, som du har købt din ordre fra. Det er vigtigt at oplyse sælgeren om den tabte ordre, da sælgeren kan have brug for oplysninger fra dig eller bede dig om at udfylde dokumentation for at behandle kravet.

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL (SÆLGER)

Hvad koster det at oprette en shop hos VIVERE?

På nuværende tidspunkt er det helt GRATIS at oprette shop på Vivere. Du kan dermed bare sende din ansøgning afsted til os via vores hjemmeside, hvorefter du vil afvente svar om du godkendt eller ej. 

Obs. Alle nuværende sælgere vil blive advaret min. 30 dage inden vi foretager nogle ændringer.

Tager i kommission?

Vi tager 15% i kommission på hvert salg.  Det sker automatisk så snart en kunde har betalt sin ordre, bliver der fratrukket 15% fra din salgspris. 

Skal man være CVR-registreret?

Nej det har vi intet krav om,  men som sælger står man selv for at indberette korrekt moms og SKAT ud fra lovens regler.

Er der en bindingsperiode?

Nej der er ingen bindingsperiode. Man kan opsige sin shop lige når man vil. Det foregår ved at du kontakter os på: viverenordic@gmail.com

Hvordan foregår udbetaling af penge?

Udbetaling foregår automatisk ved, at du som sælger skal oprette dig en Stripe profil, hvor pengene bliver overført direkte hen til. Derfra kan du selv navigere i, hvornår du vil have udbetalt dine penge på din bankkonto. 

Hvordan foregår levering og returnering?

Levering og returnering står du som sælger selv for. Vi ønsker nemlig, at du bibeholder din egen visuelle brand identitet ved selv at kunne stå for indpakning og levering. Det samme gælder for returnering. VIVERE fratager alt ansvar overfor returneringer, det foregår udelukkende mellem sælger og kunde.